31 July 2010

TOKOH-TOKOH BESAR GERAKAN ISLAM DALAM SEJARAH



TOKOH-TOKOH BESAR GERAKAN ISLAM DALAM SEJARAH
Kisah-Kisah Inspiratif Para Pemimpin Gerakan Islam Sedunia

Saari Sungip
Rijal Media
RM21.90


Mendekati dan mengenali sejarah Islam bererti kita belajar dari kegemilangan Islam masa lalu. Dekati dan kenalilah para sejarawan Islam seperti Fadzil Noor, Dr Yusuf Al-Qardawi, Hassan Al-Banna, Ayatollah Khomeini, dan Teungku Hasan Krueng Kali yang kini sudah menjadi barisan l...agenda yang dikenang sepanjang hayat.

Mereka adalah orang-orang yang berjiwa besar mempertahankan kesyumulan Islam. Kehadiran buku ini bertamu di minda anda untuk mengimbau semula tokoh sejarah Islam yang semakin dilupakan. Tanpa mereka, tiadalah titik awal perjuangan Islam. Tanpa mereka juga tiadalah penyambung pada perjuangan Nabi Muhammad S.A.W.

Buku yang sarat dengan fakta ini menjadi bahan bacaan wajib bagi mereka yang cinta pada Islam dan ingin mengenali tokoh-tokoh yang berjuang di sebalik kejayaan Islam. Ada beberapa sebab mengapa anda harus memilih buku bertajuk Tokoh-Tokoh Besar Gerakan Islam dalam Sejarah:

1. Mengenali dengan lebih mendalam pejuang-pejuang Islam yang kental dan berhati waja di negara seperti Malaysia, Mesir dan Indonesia.
2. Mengambil segala inti pati perjuangan mereka lalu serapkan di nurani kita betapa besar jasa dan perjuangan mereka mempertahankan Islam
3. Kisah susur galur dengan tertubuhnya gerakan Islam seperti PAS, HAMAS, HISBULLAH dan IKHWANUL MUSLIMIN
4. Mengetuk dinding hati kita agar ingin berjihad di jalan Allah seperti yang mereka lakukan.

No comments:

Related Posts with Thumbnails