07 February 2012

AKU, ISABELLA DAN TOK KENALI






TRAVELOG HIDAYAH : AKU, ISABELLA DAN TOK KENALI
Bob Lokman, Riduan Mohamad Nor
Jundi Resources
RM 16.00, 153 hal






Buku ini diluncurkan bagi merakamkan kisah hidup seorang insan seni yang telah berhijrah dan terlbat di medan dakwah sepenuh masa iaitu saudara Bob Lokman (Abdul Hakim Lokman). Penerbit merasa bertuah kerana diberi kesempatan untuk menerbitkan sebuah rakaman perjalanan hidup seorang insan yang penuh dengan warna-warni. Bob yang dikenali sebagai penulis lirik, insan seni dilahirkan di Kelantan dalam suasana asuhan keagamaan yang pekat dan likat. Dia tercampak ke Kuala Lumpur di sebuah perkampungan setinggan seterusnya menjadi remaja di sebuah asrama agama Hamidiah Kajang dan Bob terselit di tengah fenomena Rock pada dekad 1980an, menjadi pencipta liik, akhirnya ditengah keriuhan anak seniman terus membina nama di persada seni tanah air.

Bob akhirnya menyapa hidayah Tuhan yang datang dan kini sanggup berdada dengan sebongkah ujian, dia sanggup menjalani kehidupan yang sederhana, membuang pakaian kesombongan yang dipakainya dalam dunia seni dengan seribu sihir yang memukau. Bob telah merasai dunia ketawa dan tiba masanya untuk dunia enangis, bersama gerakan Islam untuk memanggil insan lain untuk sama-sama merengkuh kasih sayang Tuhan, Pencipta dengan sifat ar-Rahman dan ar-Rahim.

" aku akan mati berjuang bersama dakwah dengan panduan alim ulama, doakan aku teman." ujar Bob dengan lirih, juga memanggil seluruh peminatnya untuk berada di jalan hidayah ini.

Travelog hidayah ini adalah sebahagian fragmen kehidupan Bob yang dilaluinya dengan pelangi yang berwarna-warni.

p/s: di dalam buku ini disertakan juga gambar2 Bob lokman.

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts with Thumbnails