23 May 2010

NYANYIAN SUNYI PARA KEKASIH ILAHI



NYANYIAN SUNYI PARA KEKASIH ILAHI
Syeikh Abdul Qadir al-Jailani
Citra Risalah
RM20.00 , 159 hal


Para kekasih Allah s.w.t telah meniti jalan yang suci. Membersihkan diri dari keinginan yang menyesatkan dan meninggalkan akhlak yang tercela, sehingga menjadi para wali abdal yang memiliki ketajaman hati.

Sesungguhnya kebahagiaan dan kemuliaan sejati hanyalah dimiliki oleh kekasih-kekasih Allah, iaitu orang-orang yang ketika di dunia selalu bemuraqabah kepada Allah s.w.t. Meraka menjalani kehidupan ini dengan penuh ketakutan untuk berbakti kepada-Nya, menjauhi larangan-Nya, mengekang hawa nafsunya, dan zuhud terhadap dunia dengan mengikut sunnah Nabi-Nya. Semua perbuatan yang mereka lakukan hanyalah untuk mencari keredhoan-Nya dan mencari kedekatan dengan-Nya.

Kita pun dapat menjadi kekasih Allah seperti mereka, dan merasakan kebahgiaan sejati seperti mereka, asalkan kita mahu mengikuti jejak langkah mereka.

Dalam buku ini, Syeikh Abdul Qadir al-Jailani, sang waliyullah, membimbing kita agar memperbaiki amalan lahir dan amalan batin untuk memperoleh keredhoan Allah s.w.t sehingga kita dapat meraih kebahgiaan dan kemuliaan sejati di dunia dan akhirat.

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts with Thumbnails