20 January 2009

COGITO ALLAH SUM!


COGITO ALLAH SUM! (novel Inspirasi bagi pencari Tuhan)
Lalu Mohammad Zaenudin
Global Aksara Communication
RM 22.00
# Best Seller Timur Tengah #


" semakin aku berfikir, ternyata ALLAH semakin ada..."


semakin aku cuba mendalami wacana-wacana falsafah, semakin aku meragukan hakikat keberadaan ALLAH. Hingga sempurnalah aku yang dulunya rajin beribadah, kini enggan solat, puasa ataupun mengaji. Malah, aku lebih suka melakukan ma3siat.

tetapi, apa sebenarnya yang sedang melanda hatiku ini. Mengapa dalam masa yang sama, jauh di lubuk hatiku ini selalu sahaja menjerit kegelisahan dan ragu atas jati diriku sendiri? Semakin lama jiwaku terasa semakin tidak bahgia. Hatiku terasa sangat kosong. Hidupku semakin aku rasakan tidak bermakna. Inikah diriku yang digelar manusia rasional yang sejati?

pada hakikatnya, semakin aku memikirkan hakikat ALLAH, ALLAH semakin dekat dalam hatiku.ALLAH tak akan dapat dinafikan oleh falsafah dan logik apa pun yang selama ini aku agungkan. Sesungguhnya ALLAH telah sematkan ke dalam hati setiap manusia dan menghadirkan ketenteraman jiwa yang sangat bening.

" Ya ALLAH...sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanya untuk-MU..." bisikku dalam derai air mata.

1 comment:

Anonymous said...

baru shj selesai membacanya.sememangnya buku ini sebuah buku yg menarik.bagaimana bijaknya si ayah menyedarkan si anak akan kesilapannya benar2 meninggalkn di hati sy.kredit utk penulis krn berjaya menggarap bukan sahaja sebuah jln cerita yg baik,tetapi juga berjaya meninggalakan kesan langsung kpd pembaca.

There was an error in this gadget
Related Posts with Thumbnails