14 March 2008

SYED QUTB, PEDOMAN PENDAKWAH SEPANJANG ZAMAN

SYED QUTB, PEDOMAN PENDAKWAH SEPANJANG ZAMAN
PENGARANG : SYED QUTB
PENTERJEMAH: ABU MAZAYA AL-HAFIZ
RM : 25.00
Muka Surat: 437

Al-Syahid Syed Qutb, salah seorang pejuang Ikhwan al-Muslim Mesir yang menjadi syahid di tiang gantung sepertimana yang dialami pendahulu sejarah samaada dengan titisan darah mahupun menerusi dakwat penanya.
Walaupun bertahun-tahun dibelenggu dalam penjara, namun beliau tetap berjihad menerusi tulisan. Kini karya- karyanya samaada yang berbentuk Tafsir atau Harakah banyak dijadikan panduan dan rujukan oleh sebahagian besar kaum Muslimin seluruh dunia, terutama mereka yang menginginkan keunggulan Islam dari perspektif Islam dan menggunakan kaedah Islam sendiri.
Terjemahan buku Ma'alim fi al-Thariq ini memberikan panduan bagi pendakwah dalam menghadapi berbagai cabaran. Kepalsuan-kepalsuan yang menggunakan label Islam turut didedahkan sekaligus mempersembahkan Kaedah Ilahiyah yang telah dipraktikkan Rasulullah s.a.w dan para sahabatnya. Beberapa tambahan penterjemahan pada bahagian akhir buku ini menjadikan lebih lengkap dan diharapkan dapat menjadi jawapan dari berbagai kemusykilan dakwah dan ideologi masa kini. Amin.

2 comments:

Unknown said...

kat mane boleh beli buku ni?

pondok buku said...

salam.

jika saudara mahu sy leh tolong carikan. sila sms sy. tapi sy xpasti ada stok lagi atau x.

Related Posts with Thumbnails